Chronicling Novelty Forums Nieuws! Lokale kronieken, 1500-1850 Vragen Tekst markeren als ‘Unclear’ in Transkribus Lite

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Wieke
    Deelnemer

Ter voorbereiding voor de overstap van VeleHanden naar Transkribus Lite voor het controleren van de kronieken even gekeken wat de verschillen zijn.
    Na even zoeken vond ik de superscript-knop na het openen van Annotation links in het editscherm.
    Maar de knop voor Unclear zie ik er niet bij. En bij een tekst waar de transcribent een tekst had gemarkeerd als Unclear zie ik dit bij TL ook niet terug in de tekst. Kan deze tag nog toegevoegd worden?

• Dit onderwerp is gewijzigd 6 maanden, 2 weken geleden door Wieke.
    nico5038
    Deelnemer

Hoi Wieke,
    Ik heb hem kunnen toevoegen door rechtsboven voor tags/config te kiezen. Daarna verschijnt een scherm met alle tags die je ziet en kun je onderaan een nieuwe tag toevoegen.
    Hij komt dan in het scherm er onderaan bij.
    Ik weet niet of dit gelijk zo voor iedereen is of dat het individueel ingesteld moet worden.
    Kijk maar of je hem nu wel ziet. Als je hem niet ziet dan kun je hem dus via tag/config toevoegen.
    Met vriendelijke groeten,
    Nico

Theo Dekker
    Deelnemer

Hoi Wieke,

Als de tag niet in Transkribus Lite is gemaakt, dan is die inderdaad niet zichtbaar. Wel in de desktopversie overigens.
    Dank Nico voor het aanmaken van deze tag, maar verder niet op eigen gelegenheid tags toevoegen. Unclear moet nu wel zichtbaar zijn in de tekst van de transcribent. Mocht dat niet zo zijn, laat het dan weten.

Dank voor het vergelijken Wieke en Nico.

Hartelijke groet,
    Theo

Wieke
    Deelnemer

Dank Nico en Theo voor jullie reactie.
    De Unclear-tag is nu inderdaad zichtbaar in Transkribus Lite, Dank voor het toevoegen.

Hartelijke groet,
    Wieke

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.